karşılaştırma

İyi Bir Satınalmacının 7 Özelliği

Küçük işletmeler, bireyler ve kurumsal firmalar için satın almanın önemi oldukça fazladır. Bilindiği üzere satın alma işlemi farklı

Küçük işletmeler, bireyler ve kurumsal firmalar için satın almanın önemi oldukça fazladır. Bilindiği üzere satın alma işlemi farklı detaylar ile gerçekleştirilmektedir. Burada önemli olan en iyi satın alma taktikleri ile doğru ürüne, hizmete ve diğer detaylara ulaşmaktır. Fiyat/performans açısından üst düzey bir hizmet alınması halinde ise doğru bir satın alma işlemi yapılmış olur. Ancak bu işlemi yapan kişinin mutlaka tecrübeli olması ve en iyi satın alma işlemini gerçekleştirmesi lazım. Dünya üzerinde şirketlerin gelişmelerine bakıldığında bir satın alma uzmanına sahip olduğu görülmektedir. Bu uzmanlar sayesinde satın alınacak hizmet ya da malzemelerin analizi doğru bir şekilde yapılmakta, en iyi olanı seçilmektedir. Şirketler tarafından kullanılan ve satın alınan hizmetlerde ise problem çıkma olasığı çok azdır. Ayrıca uzman tarafından belirlenmesi nedeniyle de nokta atışı yapılmış olur.

Satınalmacının Sahip Olması Gereken Özellikler

Satın alma işleminin öneminden kısa da olsa bahsetmeye çalışmıştık. Bu aşamada tecrübesiz kişiler tarafından satın alınma işleminin yapılması halinde hem işletmenin bütçesi dengesiz kullanılacak hem de alınacak hizmette problem çıkacaktır. Satın alacak olan kişinin ise iyi pazarlama, araştırma, inceleme ve seçme yeteneklerine sahip olması gerekir. Bunlar alınacak olan ürünün daha kaliteli olmasını sağlayan birkaç detaydır. Satın alan kişi tarafından kaliteli ürünlerin fiyatı ne kadar düşürülürse, işletmeye olan avantajları da o kadar artacaktır.

Satın alacak olan kişinin sahip olması gereken özellikler ve izlemesi gereken strateji ise şu şekildedir;

1. Araştırma

Öncelikle satın alacak kişide olması gereken en büyük özellik araştırma ruhuna sahip olmasıdır. Ürünü ya da hizmeti araştıracağı yeri bilmeli bu aşamada bazı şeyler yapmalıdır. Araştırmanın kaliteli bir şekilde yapılması halinde ise alınacak olan ürüne ya da hizmete daha kolay ulaşılır. Araştırma yapılmadan ürünün alınması halinde hem performans bakımından hem de fiyat bakımından sıkıntı oluşabilir.

 

2. Karşılaştırma

Sadece araştırma yapmak ve birkaç ürünü ya da hizmeti bulmak, en iyisine ulaşmak için yeterli olmayabilir. Bu yüzden satın alacak olan kişinin alacağı ürünü karşılaştırma yapması gerekir. Diğer markalar, modeller, firmalar ya da isimler ile karşılaştırdıktan sonra en iyisine karar verme mekanizmasına sahip olmak gerekir. Burada önemli olan işletmenin avantajına olacak ve fiyat olarak da en uyguna alınacak hizmet ya da üründür. Satın alacak olan kişi yaptığı araştırmalar sonrasında rapor sunmalı ve karara bağlamalıdır.

 

3. Raporlama

Yapılan araştırmalar sonrasında seçilecek olan bazı ürünlerin özellikleri, fiyatı ve diğer detayları raporlanmalıdır. Bu hem işletme sahibi tarafından incelenmekte hem de ürünün seçimi daha kolay olmaktadır. Rapor sonrası karşılaştırmalar yapılır ve gerekli olan hizmet alınmış olur. Rapor yapılmadan sadece akıl üzerinde yapılan karşılaştırmalar ise işletme için problem yaratabilir.

 

4. Harcama Analizleri

Her işletme en düşük ücretlere en iyi hizmeti almayı amaçlar. Bu da ancak harcama analizleri yaparak ve gerekli bütçeyi ayarlamakla olur. Satın alacak olan kişinin burada yapması gereken ilk durum gerekli olan bütçeyi belirlemektir. Bütçenin belirlenmesinin ardından harcama analizleri yapılmalı ve rapor halinde düzenli olarak sunulmalıdır. Harcama analizi bir işletmenin giderlerinin olumlu manada düşürür.

 

5. Fırsat Değerlendirmesi

Tabi ki her ürünün ya da hizmetin belli sürelerce kampanya, fırsat kapsamında girdiği görülmektedir. Satın alacak olan kişinin bu süreleri takip etmesi önemlidir. Örnek vermek gerekirse; sürekli olarak ürün ya da hizmet alan bir kişinin Black Friday yani Kara Cuma adı verilen günde alması daha uygun olacaktır. Çünkü bu özel günde firmalarda ciddi indirimler oluşmaktadır.

 

6. Ödeme Yöntemleri ve Stratejisi

Her ne kadar ürünün en uygununu ya da performans açısından en iyisini bulsanız da ödeme yöntemlerine dikkat etmeniz gerekebilir. Mesela bu ay işletmenin yapacağı aşırı derece yüklü ödemeler var ise aldığınız ürünün ya da hizmetin ödemesini bir sonraki aylar için ayarlamak önemlidir. Bu sayede işletmenin bütçesini zorlamamış hem de ürüne ulaşmış olursunuz. Bu da yine uzman bir satınalmacı tarafından gerçekleştirilebilir.

 

7. Uygulama

Yukarıda yer alanlar teorik yöntemler olarak gösterilebilir. Burada yapılması gereken en iyi pazarlama stratejilerini belirlemek ve bunu işletmenizde uygulamaktır. Satınalmacı tarafından yapılan uygulamalar sonrasında özellikle bütçe ve giderlerde ciddi avantajlar oluşmaktadır. Bir işletmenin gelirlerinden önce giderlerini de azaltmak oldukça önemlidir.

uygulama

 

Sizler de işletmenizdeki giderlerin azaltılmasını ve gelirlerinizin artmasını istiyorsanız, mutlaka satınalmacı ile iletişime geçmelisiniz. Uzman bir kişi tarafından yardım almanız halinde işletmenizin giderlerinin ciddi manada düştüğünü ve yükselişe geçtiğini göreceksiniz. Ülkemizdeki büyük işletmelerde yapılan incelemelerde mutlaka bir pazarlama uzmanının bulunduğu ve bu kişinin gerekli harcamaları planlayarak işletmenin gelişimine fayda sağladığı görülmektedir.

Pin It


Yorum Yap